close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אוכל מוכן לשבת – לא חייבים לעבוד קשה לקראת שבת

מערכת שורשיח ניסן, תשפד26/04/2024

ישנם מקומות שונים מהם אנחנו יכולים להזמין אוכל מוכן אותו נוכל להגיש בארוחת שישי או שבת. בין היתר, אנחנו יכולים לעשות זאת דרך מקומות המציעים תפריטים הכוללים מנות דומות

תגיות:

במסורת היהודית, בין אם נוהגים על פי הדת ובין אם הם נוהגים על פי מסורת הבית, נהוג שבימי שישי או שבת מכינים ארוחה גדולה ויושבים סביב השולחן עם כל בני המשפחה. כל אחד ואחת מאיתנו מכירים את זה. ארוחות משפחתיות בסופשבוע זה מנהג מקובל אצל משפחות רבות ואסור בשום פנים ואופן לפספס אותן.

עם השנים, מנהג זה השתנה מעט. מאחר ורובנו עובדים קשה במהלך השבוע ואין לנו זמן לטרוח על ארוחה גדולה לשבת או אם ברצוננו להזמין אורחים, בין אם זה בני משפחה, חברים או אפילו קולגות מהעבודה, אנחנו מחפשים פתרונות אחרים שיכולים להיות נוחים, פשוטים ויעילים עבורנו. פתרונות

שמצד אחד יאפשרו לנו להמשיך וליהנות מההרגל המקובל של ארוחה בשבת ומצד שני, יחסוך מאיתנו את הטרחה והעבודה הכרוכה בהכנתה.

הפתרון הוא הזמנת אוכל מוכן לשבת. ישנם מקומות שונים מהם אנחנו יכולים להזמין אוכל מוכן אותו נוכל להגיש בארוחת שישי או שבת. בין היתר, אנחנו יכולים לעשות זאת דרך מקומות המציעים תפריטים הכוללים מנות דומות לאלו שאנו מכירים ורגילים להם מהבית.

אחת האופציות שעומדות לרשותנו, לדוגמא, היא הזמנת אוכל מוכן לשבת בפתח תקווה מסעדה יהודית המספקת תפריט הכולל את כל המנות שאנו מכירים מבית אימא ואבא. החל ממנות בשריות, דגים, סלטים, מרקים, מאפים, קינוחים, חלות, וכמובן אוכל יהודי קלאסי (חמין, קישקע, כבד קצוץ, רגל קרושה ועוד). ניתן להזמין גם ארוחות יהודיות שלמות, בין אם זו ארוחת שבת בסגנון עדות המזרח או עדות אשכנז.

למה משתלם להזמין אוכל מוכן לשבת?
ישנן שלוש סיבות מדוע משתלם להזמין אוכל מוכן לשבת בפתח תקווה מסעדה יהודית ובכלל.

סיבה ראשונה, זה חוסך הרבה מאוד זמן וטרחה. בפרט אם יש מתכוונים להזמין כמות גדולה של אורחים, אז יש צורך להכין ארוחה גדולה. דבר שיכול להיות מאוד לא פשוט ולא קל.

סיבה שנייה, אם רוצים להזמין אורחים מחו"ל, אז זו בהחלט דרך אטרקטיבית להכיר להם את העולם היהודי בכלל ואת המטבח היהודי בפרט.

סיבה שלישית, בסופו של דבר, התהליך הזה יכול להיות גם הרבה יותר זול. במקום לקנות מרכיבים שונים, להשקיע זמן על חשבון עבודה ודברים אחרים, אפשר לקנות הכל מן המוגמר.

איך עושים את זה נכון?
בשביל לקנות אוכל מוכן לשבת בצורה נכונה, רצוי מאוד להתחיל ולתכנן את הארוחה כבר במהלך השבוע, לוודא כמה אורחים אמורים להגיע אליה, ובהתאם, להזמין כמות מנות רלוונטית. יש צורך לקבוע אילו מנות מזמינים לכל חלק מהארוחה ובאילו כמויות מדובר.

רצוי מאוד לוודא גם שיהיו פתרונות אחסון מתאימים בשביל שיהיה ניתן לאכלס את כל האוכל עד הארוחה. זה נכון לגבי פתרונות אחסון לאוכל חם ולאוכל קר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה